Протест срещу допълнителните критерии на СОУ „Владислав Варненчик“
Здравейте, Искам да протестирам допълнителните критерии на СОУ „Владислав Варненчик“. А именно: като допълнителен критерий за прием в 1ви клас е заложен:2. Деца, посещавали детска градина в:2.1 прилежащите части на 73. СУ - 5 точки;2.2 ж.к. Гоце Делчев - 3 точки.
Искам да обърна внимание, че този критерий е крайно дискриминиращ, защото завърта децата в спирала още от яслата и детската градина. На децата, които живеят в квартала им е крайно трудно да попаднат в градина в Триадица, поради ограничения брой такива, както и големия наплив от новите квартали. Така, детето 5 години не успява да влезе в квартала, а след това не може да влезе и в училище тук. Поставянето и на повече точки в прилежащата територия на 73то- говори за едва ли не конкретни деца, за които ще е сигурно че са приети, заради точки по този критерий.
Също, искам да протестирам основния критерий за определяне на прилежащата територия и неговото доказване - чрез личната карта и документа от общината за настоящ адрес. Всеки родител е имал един месец между обявяване на картата и подаване на документи, в който е могъл да смени своята регистрация по лична карта. Затова по този критерий е нужно да има някаква давност от 6 месеца, както е например при 1вия допълнителен критерий в 73то у-ще:“1. Деца на педагогически специалисти, работещи в системата на средното образование със стаж повече от 6 месеца - 15 точки - удостоверява се с трудова книжка“. Без такова уточнение всички проучвания на общината колко деца живеят в прилежащата територия на всяко училище са невалидни. Защото ако преди показване на картата в прилежащата територия е имало х деца, след 1 месец те са станали х+у – такива със сменени лични карти.
В момента моят син който е в прилежащата територия на 73то, не е приет дори в резервите, въпреки че аз имам и 8т. от месторабота(той всъщност не е приет в нито едно от трите училища в квартала!). В момента в 73то НЕ са приети всички деца, които са в прилежащата територия , т.е. с 43т. НО са се опитали да приемат всички деца с 3-5 точки за завършена детска градина в квартала(прилагам класирането). Не разбирам, каква връзка има завършената детска градина с училището (в градината не учат език както учат в училище, нито пък в другите). От друга страна мога да гарантирам, че нивото на моя син който е завършил 11 ДГ в „Младост“ е много по-високо като познания по всички предмети – български, математика, история и т.н. в сравнение например с децата завършили градините в квартала.
Много повече логика има в това да има критерий за налични брат и сестра в детските градини в квартала, ако въобще идеята на тези критерии е да са в помощ на родителите.
В крайна сметка се получава въпросната спирала: децата не ги приемат в ясла в квартала, после не ги приемат в градина в квартала, а сега явно ще трябва да търсим и училище извън квартала. На този етап без електтронна система и справедливи критерии – т.е. обективни и поставящи децата при еднакъв старт, се виждат дупките в системата, които лесно могат да бъдат пробити, и да застрашат спокойното бъдеще на децата и развитието на техния потенциал.
В очакване на вашия отговор.
С уважение,


